Ethiopië laatste deel - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Ethiopië laatste deel - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Ethiopië laatste deel

Blijf op de hoogte en volg Tonny

30 November 2019 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,

Sinds de laatste keer zijn we naar een Mursi dorp gegaan. We reden door een gebied waar we onderweg al Mursi mannen tegenkwamen met hun kudde. In het dorp waren voornamelijk vrouwen en kinderen. De vrouwen dragen vanaf hun 15e een lipschotel, maar die dragen ze allen tijdens feesten. Voor toeristen doen ze ze ook wel in. De vrouwen hebben een hanglip zonder die schotel. Ook hebben sommigen houten schijven in hun oren. Het dorp was maar een modderige boel met rieten hutjes. We hebben foto's gemaakt en sommigen hebben armbanden of lipschotels gekocht. Op de terugweg zagen we heel veel dikdiks (kleine hertjes) langs de weg.

De dag erna zijn we weer naar Arba Minch vertrokken. Onderweg zijn we weer gestopt voor een markt waar de Hamar, Bonna en Ari hun handel koen en verkopen. Ik heb hier ook het lokale zelfgestookte bier geproefd, smaakte prima. Er was weer een dierenmarkt en een gewone markt. Hierna zijn we doorgereden met alleen koffiestops en een picknick. Aan het eind van de middag waren we in Arba Minch, waar we weer het prachtige uitzicht over de twee meren hadden.

Gisteren zijn we weer vroeg vertrokken uit Arba Minch richting Addis Abeba. Onderweg zijn we gestopt bij een kratermeer, het duivelsmeer. We zijn ook gestopt bij een plek waar steles staan, hoge platte stenen met inscripties. De wegen waren redelijk, maar het was erg druk met kuddes, dus we zijn al zigzaggend naar Addis gereden. Daar waren we vroeg in de avond in ons hotel. We hebben afscheid genomen van onze drie chauffeurs.

Vandaag hebben we onze tassen ingepakt voor onze vlucht van vannacht. Daarna wilden we naar het Nationaal museum, maar we hoorden dat een reisgenoot met een truck beroofd is van zijn telefoon. We hebben daarom alles van waarde in het hotel gelaten en zijn met een taxi naar het museum gegaan. Daar hebben we Lucy gezien. Dit is de oude gevonden mens van 3,2 miljoen jaar oud en gevonden in Ethiopië. Verder was het museum ook interessant. We hebben met z'n 7-en lekker gegeten in het restaurant ernaast en zijn toen ongeveer 5 kilometer terug gelopen naar ons hotel. Onderweg werd er bijna weer iemand beroofd, maar die gaf een karatetrap in het kruis van de dader. Verder verliep de wandeling rustig. We hebben nog ergens koffie gedronken en zijn een supermarkt ingegaan, want die zie je verder geen in Ethiopië, alleen maar van die kleine hokjes.

We gaan straks nog eten met z'n allen en om half 11 gaan we naar het vliegveld. We vliegen om 01.51 uur via Istanbul en komen morgen om 10.40 uur aan in Nederland.

Het was weer een fantastische reis!

Groetjes

• 02 December 2019 - 09:03

Ilse:

Hoi tonny,

Welkom terug in Nederland.Het was weer leuk om mee te genieten van je mooie vakantie in Ethiopië.Je zult weer een heel karwei hebben om van al die foto’s,die je hebt gemaakt een mooi fotoboek te maken,maar als het af is,wil ik het graag zien.

Groetjes Ilse en tot vanmiddag

• 02 December 2019 - 09:17

Antoinette Van De Kerkhof:

Wat een mooi en spannend verslag weer, het zal een mooie ervaring geweest zijn voor je. Tot binnenkort weer een keer.

• 02 December 2019 - 11:05

Kees:

Hoi Tonny
    Hopelijk ben je weer lekker thuis. We zien je over een paar weken. Groetjes en tot dan!!
    Gert Kees

• 02 December 2019 - 12:10

Anke:

Hoi Tonny, door je blogs heb ik weer een beetje mee kunnen reizen. Altijd leuk! Welkom thuis (in weelde).

• 02 December 2019 - 14:30

Els:

Hallo Tonny, zo te lezen in je verslag en te zien op de foto's was het een superreis. Op die herinneringen kun je weer een hele tijd teren. Ik ben benieuwd straks (veel later?) naar je fotoboeken!

• 03 December 2019 - 08:06

Petrie:

Gelukkig ben je nu ook weer thuis na je mooie reis. Ik ben door je verslag weer een reis wijzer geworden. Fijn dat je genoten hebt. Op naar de volgende reis.