Ethiopie deel 7 - Reisverslag uit Konso, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Ethiopie deel 7 - Reisverslag uit Konso, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Ethiopie deel 7

Blijf op de hoogte en volg Tonny

23 November 2019 | Ethiopië, Konso

Hallo allemaal,

Sinds de vorige keer zijn we, alweer door een mooi gebied, richting Arba Minch gereden. Onderweg plas- en koffiestops. We stopten in het gebied van de Halaba bevolking en zijn daar een dorp gaan bezoeken. Het zijn ronde huisjes die aan de buitenkant mooi beschilderd zijn. We reden weer verder tot we een drukte van jewelste zagen: een gigantische plek waar water gehaald werd. We stapten uit en weden meteen omsingeld door kinderen natuurlijk, maar ook volwassenen, waarvan sommige ons met open mond aanstaren. In de middag waren we in ons resort, klinkt luxer dan het was, maar leuke huisjes en een prachtig uitzicht vanuit het terras van het restaurant over twee grote meren. Er lopen hier twee zwijnen rond en er zitten apen, dus je mag niets openlaten of buitenzetten.

De dag erna zijn we de bergen ingegaan om het Dorze volk te bezoeken. We werden overvallen door een fikse bui, maar eenmaal bij het dorp dat we gingen bezoeken was het weer droog. De Dorze wonen in hutten die lijken op reuze bijenkorven. We hebben koffie gedronken en rondgelopen. De Dorze staan bekend om het spinnen, weven, het brood dat ze bakken en een likeur. Die likeur en het brood hebben we uiteraard geproefd. Hierna zijn we naar een Dorze markt gegaan, waar we rondgelopen hebben. We zijn daarna weer terug afgedaald naar ons resort waar Annemiek en ik een lekkere massage hebben gehad.

De volgende dag hebben we hete bronnen bezocht...... Die gesloten waren. We zagen onderweg nog wel bavianen. Daarna hebben we een boottocht gemaakt op het Chamo meer. Daar zagen we krokodillen en een hele nijlpaardfamilie met jongen, dus dat was oppassen geblazen! We hebben uiteraard foto's gemaakt, ook van de vele visarenden en pelikanen. Op het eind hield de motor van de boot ermee op en moest een andere komen om ons terug te slepen. 'S middags in het hotel gezwommen en wat gerelaxt.

Zaterdag zijn we naar het gebied van de Konso gegaan. We hebben onderweg koffie gedronken en rond het middaguur waren we in ons hotel: ronde hutjes, erg leuk weer. Na de lunch zijn we naar een Konso dorp gegaan en hebben daar met een gids rondgelopen. Erg mooi en interessant. Daarna zijn we naar een markt van de Konso en de Dorze gegaan. Daar was het gigantisch druk en werden we door iedereen aangestaard. We zijn over de markt gelopen terwijl we aangeraakt, uitgelachen en gevolgd werden. Na de markt gingen we weer terug naar ons hotel.

Het heeft hier de afgelopen nachten en 's avonds en soms laat in de middag flink gespookt met onweer en heel veel regen. Ook vandaag weer, vandaag zagen we veel ondergelopen dorpjes.

Tot de volgende keer!

• 23 November 2019 - 19:47

Cathy:

wat een totaal andere wereld

• 23 November 2019 - 20:49

Petrie:

Wat een belevenissen weer zeg. Ze hebben zeker een mooie natuur. Geniet met bolle teugen van je laatste week meid. Xxx

• 24 November 2019 - 11:18

Gert :

Unieke reis hoor! Mooie reisweek nog gewenst, de laatste, begrijp ik.

• 24 November 2019 - 14:54

Kees:

Wat een mooie reis Tonny. Nog heel veel plezier!!

• 24 November 2019 - 21:47

Joyce:

Wauw Tonny, wat een belevenissen zeg!
    Wat maak jij weer veel bijzondere dingen mee.
    Nog veel plezier en genieten met volle teugen aankomende week.

• 25 November 2019 - 10:21

Loes Van Loon:

Een hele mooie reis en geniet nog van je laatste dagen.

• 25 November 2019 - 19:00

Helma:

Wow wat interessant en erg mooi,geniet de laatste week nog maar van al dat moois. Groetjes