Ethiopië deel 8 - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Ethiopië deel 8 - Reisverslag uit Jinka, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Ethiopië deel 8

Blijf op de hoogte en volg Tonny

26 November 2019 | Ethiopië, Jinka

Hallo allemaal,

We hebben weer internet dus weer even een bericht.
Sinds de laatste keer zijn we vanuit Konso weer afgedaald uit de bergen naar Bana gebied. De Bana zijn prachtige mensen. Lang en smal. Terwijl we verder reden stond er een groep dansende kinderen, die wit geschminkt waren. Daar natuurlijk een foto van gemaakt. Rond lunchtijd waren we in het plaatsje Turmi. Om bij ons hotel te komen moesten we door een waterstroom, gelukkig ging dat zonder problemen. We zijn 's middags met z'n tweeën het "dorp" ingelopen, twee straten. Er liepen kindjes met ons mee en terwijl we buna (koffie) dronken zongen we en werden er bij mij vlechtjes gemaakt. Later in het hotel wat gerelaxt.

De hele nacht had het weer geregend, gelukkig was het 's morgens droog. We reden weer door mooi gebied naar een dorp van de Daasenach. Eerst moesten onze paspoorten en VISA gecheckt worden bij een checkpoint omdat we vlakbij de Keniaanse grens zijn, daarna zijn we met kano's de Omo rivier overgestoken. Aan de overkant liepen we nog een stuk tot het dorp. Ik hielp een klein jongetje met zijn jerrycan water van 5 liter! In het dorp zagen we weer prachtige mensen! We reden weer terug en onderweg waren veel grote termietenheuvels, dus weer even gestopt. Terug in Turmi zijn we na de lunch naar de markt gelopen waar de Hamar en Bana hun handel verkopen. Na de markt weer buna gedronken, daarna zijn we een stuk langs een rivierbedding gaan lopen waar we mooie bomen, struiken en vogels zagen. De lucht was weer bijna zwart, dus terug naar het hotel, waar het aan het eind van de middag weer hard ging regenen.

Na weer een nacht vol regen was het gelukkig droog vanmorgen. We zijn vertrokken via dezelfde hobbelweg (volgens onze chauffeur "African massage") naar het plaatsje Jinka. Onderweg zijn we gestopt bij een Hamar markt, waar we weer rondgelopen hebben en onze ogen weer uitgekeken. De vrouwen zijn mooi, maar de mannen ook met hun aparte haardrachten en felgekleurde haarclipjes. Na de markt reden we verder naar het hotel in Jinka. Na de lunch zijn we weer met z'n tweeën naar de markt gelopen. Hier wonen de Ari. Rondgewandeld over de markt en daarna weer buna gedronken. Dit is trouwens de lekkerste koffie ter wereld!

Morgen gaan we naar de Mursi, we zijn heel benieuwd!

• 26 November 2019 - 16:35

Petrie :

Hoi Tonny, wat een mooi verslag weer en zeker zo’n mooie foto’s. Ga dit na zondag weer missen hoor. Hoop dat je tussendoor nog een keer goed internet hebt. Xxx

• 26 November 2019 - 16:44

Ilse:

Hoi,

Een mooi verhaal,jullie hebben al weer veel gezien en gedaan.
    Nog een paar dagen genieten van ethiopie en de lekkere koffie daar.(kun je niet wat van die koffie mee naar huis nemen?zodat wij hem ook kunnen proeven)
    Geniet ze nog en alvast voor komend weekend een goede reis naar huis.

Groetjes ilse

• 26 November 2019 - 17:49

Hanneke Van Koolwijk:

Weer veel gezien Tonny, geniet nog de komende dagen.

• 28 November 2019 - 09:33

Els Assman:

Hallo Tonny,
    De natuur is daar echt prachtig, wat een mooie bomen! Als je de mensen zo ziet, moet je wel het gevoel hebben in een tijdscapsule terechtgekomen te zijn. Geniet nog van je laatste stukje reis.