Ethiopië deel 5 - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Ethiopië deel 5 - Reisverslag uit Lalibela, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Ethiopië deel 5

Blijf op de hoogte en volg Tonny

14 November 2019 | Ethiopië, Lalibela

WAUW!

Dit is in een woord wat we gisteren gezien hebben.
We hebben gisteren met een gids de rotstekeningen van Lalibela bezocht. Deze kerken zijn van boven naar onder uit rotsen gehakt. Op een na hebben ze wel een dak om ze te beschermen tegen erosie. De beroemdste, Saint George in de vorm van een kruis, heeft dat niet. We zijn via smalle kloven, onderaardse gangen en trappen van kerk naar kerk gegaan. In elke kerk zijn schilderijen en/of fresco's te bewonderen. En in elke kerk zit of staat wel een fotogenieke priester. Er zijn twee groepen met kerken, tussen de twee groepen hebben we geluncht.
Af en toe moesten we gebukt door donkere gangetjes met hobbelige vloeren, dus het was wel vermoeiend, maar aan het eind van de gang zag je dan weer iets moois.

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, we zijn op het gemak naar het stadje gelopen en hebben daar buna (de traditionele koffie) gedronken. We hebben wat rondgewandeld, shopjes en stalletjes bekeken, geluncht en toen weer op het gemak terug gewandeld naar ons hotel. Je wandelt hier nooit alleen, er is altijd wel iemand die een praatje met je maakt.

Naast de koffie is hier ook chat of qat. Dit zijn bladeren die ze kauwen en die oppeppend werken. Dir is legaal hier in Ethiopië. Je ziet het dan ook verhandeld worden langs de weg of in een shopje.

Hierna reizen we weer drie dagen door de prachtige natuur met mooie dorpjes.

Onze reisbegeleider had een grote tas met baby- en peuterkleding meegenomen en knuffels. Samen met de zeepjes die we van de hotels verzameld hebben, hebben we met z'n drieën pakketjes gemaakt om onderweg uit te delen.

Tot de volgende keer!

• 14 November 2019 - 14:56

Hanneke:

Wat een geweldige reis Tonny, leuk om je verhalen te lezen. Zo’n onbekende bestemming vóór mij. Genieten nog

• 14 November 2019 - 15:12

Ilse:

Hoi Tonny,
    Fijn,dat je zo aan het genieten bent in Ethiopië.
    Mooie foto’s en leuk dat jullie die pakketten,voor de kindjes in Afrika gemaakt hebben,zullen ze heel blij mee zijn.
    Nog veel plezier,groetjes Ilse

• 14 November 2019 - 17:48

Els Assman:

Hallo Tonny, Wat een adembenemende natuur heb je daar! En die ondergrondse kerken zijn ook bepaald indrukwekkend. Fijn dat je zoveel prachtige dingen kunt zien! Groeten, Els

• 14 November 2019 - 19:43

Gert:

Dat ziet er allemaal heel mooi uit! Lijkt me heel bijzonder!

• 14 November 2019 - 20:56

Petrie:

Dit ziet er ook wouw uit hoor. Prachtig die kerken. Weer een erg mooie reis hoor en dan ben je nog niet eens op de helft.

• 16 November 2019 - 13:36

Helma:

Wat een belevenis zo'n mooie reis en wat veel gezien en bezichtigen geniet ervan

• 17 November 2019 - 12:15

Patrick:

Wow, dat is weer eens een ander ander land om te bezoeken. Zo zie je maar dat ieder land mooie dingen heeft te beiden, zowel natuur- als cultuur.
    Geniet er nog van!

• 18 November 2019 - 21:40

Coby:

Hallo Annemiek en Tonny
    Aan de hand van de verslagen en de foto's probeer ik mij een voorstelling te maken van wat jullie tot nu toe hebben gezien. Het lijkt mij een heel mooi land ! Wens jullie nog veel plezier en hoop op straks uitgebreide verhalen. Lieve groeten vanuit Utrecht !