Ethiopië deel 3 - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Ethiopië deel 3 - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Ethiopië deel 3

Blijf op de hoogte en volg Tonny

09 November 2019 | Ethiopië, Aksum

Hallo allemaal,

weer een berichtje uit Ethiopië.

We zijn van Gondar naar Debark gereisd, dit ligt in het Simiengebergte. We zijn onderweg gestopt voor prachtige uitzichten en voor een picknick. In de middag kwamen we in het rommelige en vieze Debark. Ook ons hotel is niet al te best. Toen we daar waren was het koud, het onweerde en het regende. We hebben wat gerelaxt en dik aangekleed. 'S avonds gegeten in het hotel.... Er is niets anders.

Gisteren zijn we de bergen ingegaan. Oh, wat is het hier mooi! En hier leeft de Gelada baviaan. Zij leven in holen in de bergwanden en klimmen 's morgens naar boven en al grazend trekken ze door het landschap. Wij stonden er gewoon tussen om foto's te maken. Dat was echt heel apart. We hadden een gids en 3 scouts met geweren bij ons, we hebben met hen ook koffie gedronken en gepicknickt. We zijn weer afgedaald naar ons hotel, waar het alweer koud werd. Daar ook gegeten.

Vandaag zijn we vertrokken naar Axum. Het was een lange reisdag. We hebben met een paar vanmorgen koffie gedronken in een stalletje. Dit is niet zomaar koffie drinken, het is een hele ceremonie en het duurt dan ook even. De koffie is heerlijk! Onderweg hebben we de gebruikelijke oploskoffie gedronken en we hebben weer gepicknickt. Natuurlijk ook weer diverse fotostops gehad, want van dit prachtige landschap kunnen we geen genoeg krijgen. Aan het eind van de middag nog ergens een koffieceremonie in een koffiestalletje en om half 7 waren we in Axum. We hebben hier weer een goed hotel.

Ondertussen had ik ook nog het bericht vanuit thuis dat mijn vader zijn heup gebroken heeft en geopereerd moest worden. Dan is het toch echt balen dat je zover weg zit en dan ook nog eens slecht internet en geen of slechte telefoonverbinding. Gelukkig gaat het de goede kant met hem.

Kus en knuffel voor pap en mam.

Groetjes

• 09 November 2019 - 20:09

Gert:

Wat rot voor je, dat van je vaders heup. En voor hem. Maar jij kunt er ook niks aan doen dat je nu net ver weg zit. Ik begrijp je gemengde gevoelens. Maar komt vast goed!

• 09 November 2019 - 20:44

Antoinette:

Hoi Tonny, klinkt allemaal weer mooi en spannend. Niet gedacht dat het daar ook koud kon zijn. Vervelend van je vader!

• 09 November 2019 - 21:26

Petrie:

Toe maar ja. Tussen de bavianen. Wel gaaf hoor als je ze van zo dichtbij dan kan zien en fotograferen.
    Je vader is in goede handen meid dus probeer je daar niet al te druk om te maken. En natuurlijk wordt er ook voor je moeder gezorgd.
    Xxx

• 10 November 2019 - 08:56

Anny:

Hoi Tonny
    Het landschap in Ethiopië isprachtig fijn dat jullie er zo van kunnen genieten
    Wens je Pap en Mam heel veel sterkte en hopelijk knapt hij weer vlug op en kun jij nog genieten van de rest van de reis Sterkte

• 11 November 2019 - 09:47

Hanneke:

Das dan zeker balen dat je weg bent van huis en dan dat slechte internet. Goed om te lezen dat het beter met hem gaat. Geniet van het mooie Ethiopië.

• 11 November 2019 - 12:00

Helma:

Hoi Tonny
    Ziet er allemaal geweldig mooi uit, zeker met die bavianen.
    Schrikken was het van je vader maar komt weer goed en met je moeder ook hou haar wel in de gaten gaat goed met haar.
    Geniet maar van je vakantie ☺️