Backwaters en cochin - Reisverslag uit Kochi, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Backwaters en cochin - Reisverslag uit Kochi, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Backwaters en cochin

Blijf op de hoogte en volg Tonny

18 November 2017 | India, Kochi

Namaste,

Wij zitten nu op onze heerlijk koele kamer in Cochin.
Eergisteren zijn we vanuit Periyar national park naar Allepey gereden. Daar zijn we op de boot gestapt voor een tocht over de backwaters. De boot was geweldig! We leken wel "queen of the nile", maar dan op de backwaters. We waren met 5-en op een enorme boot met 4 slaapkamers met ieder eigen sanitair. Voor op het dek stonden luie stoelen, een eettafel met stoelen en matrassen om te liggen, allemaal lekker in schaduw, want het is hier 30-35 graden. We hebben geluncht en gedineerd op de boot en tussendoor lekker geluierd en gekeken naar het leven langs het water, heerlijk relaxt.
Gisterenmorgen zijn we al vroeg op kleine bootjes gestapt op door smalle kanaaltjes te varen, ook erg leuk. Daarna hadden we nog een heerlijk ontbijt aan boord en hebben we aangelegd in Allepey.
Van daaruit zijn we naar cochin gereden. Daar zijn we 's middags met de veerboot overgestoken naar de oude stad en met z'n 4- en wat rondgelopen geluncht en daarna naar de katikali dansers gegaan. We konden eerst zien hoe ze zich schminkten en daarna de dans.
Vanmorgen zijn wij met 2-en overgestoken naar het oude centrum en hebben wat dingen bekeken zoals joodse wijk, kerkje, Chinese visnetten. Verder wat winkeltjes, ontbeten en geluncht, thee gedronken en een heerlijke voetmassage. We zijn net weer met een overvolle veerboot overgestoken en nu pakken we weer in om morgen te vertrekken naar Wayanad national park.

Tot nu toe een heerlijke reis, een leuke groep, lekker weer (af en toe erg warm).

Groetjes
Tonny

• 18 November 2017 - 17:38

Anny :

Als ik het zo hoor is dit weer een geweldige reis
    Geniet maar lekker van de hoge temp hier is het ontzettend koud en guur weer
    Geweldige foto’s lekker genieten

• 18 November 2017 - 18:47

Petrie:

Wat gaaf allemaal weer. Heerlijk om je verhalen weer te lezen. Geniet er goed van. Jij in de hitte en wij nu in de stromende regen. Oh ja. Vandaag is eindelijk de toilet helemaal gemaakt. Kei mooi geworden gelukkig. Xxx

• 18 November 2017 - 21:38

Ilse:

Hoi tonny,

Klinkt allemaal heel goed,wat een luxe op die boot.Je zult je wel lekker relaxed hebben gevoeld bij zulke temperaturen.Geniet er maar van.
    Je hebt ook al leuke foto’s gemaakt.
    Veel plezier bij wyanad national park.

Groetjes Ilse

• 19 November 2017 - 19:52

Ellen:

Wauw wat een mooie fotos

• 20 November 2017 - 08:48

Els:

Die dansvoorstelling hebben wij ook gezien. Dat die mensen elke dag zo uren bezig kunnen zijn met het schminken! Onze vraag: was die dikke vrouw nu een man of niet? Wat dachten jullie?

• 20 November 2017 - 11:46

Gerard:

Ziet er goed uit daar .Ik zie dat je er lekker aan het eten ben.