Lesotho - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Lesotho - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Lesotho

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

15 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Vrijdag hadden we een lange reisdag. We hebben koffie gedronken met lekkere hapjes bij 2 oudere dames in Steinsberg. Geluncht hebben we in de bus met broodjes en kaas uit de supermarkt. Onderweg zagen we springbokken, kraanvogels, struisvogels, stokstaartje, secretarisvogels. We moesten te voet de grens van Lesotho over en daar was het helemaal anders, het lijkt wat op Ethiopië. Iedereen zwaait, je ziet herders met bivakmuts en gekleurde dekens. Gewoon mooi. Onze losgeld ligt aan een rivier, maar we moeten wel 160 treden omhoog naar ons huisje!

gisteren hebben een hike gedaan met gidsen van 3,5 uur. We liepen langs huisjes, herders met hun kuddes en door prachtig landschap. Tot aan een diepe kloof met waterval. Geweldig mooi, maar ook akelig diep. Ik heb veel foto’s gemaakt. ‘S Middags zijn wij door het dorpje gelopen met allerlei shopjes in golfplaten hokjes, waar ze o.a. Bivakmutsen en gekleurde dekens verkochten. ‘S avonds kwam er een lokaal bandje muziek maken terwijl we zaten te eten. Gezellig!

vanmorgen zijn we weer via de grens terug naar Zuid Afrika gegaan. Weer prachtige landschappen, allerlei dieren die we al eerder hebben gezien en zebra’s! Het werd wel steeds bewolkter en donkerder terwijl we door de Drakensbergen reden. Bij onze lodge begon het ook te regenen… morgen is er een hike gepland, maar ook veel regen voorspeld, dus we weten nog niet of het door kan gaan.

de WiFi is de afgelopen dagen waardeloos geweest en ook hier weer. Ik hoop dat ik dit verslag kan plaatsen, foto’s misschien niet.

groetjes

Tonny

• 16 Oktober 2023 - 17:49

Petrie:

Het is je weer gelukt om grenzen te verleggen dus. Mooie foto’s ook weer.

vandaag Eddy bezocht. Het is vrij stabiel nu. Geniet verder van je mooie reis. Gerard heeft geboekt voor februari.

• 17 Oktober 2023 - 08:14

Antoinette:

Mooi verslag weer, en de foto’s zijn ook weer mooi. [e-1f60d]

• 18 Oktober 2023 - 19:04

Hanneke:

Weer mooie foto’s, prachtig daar.