Hippo’s en shopping - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Hippo’s en shopping - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Hippo’s en shopping

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

18 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Afgelopen maandag zijn we toch gaan lopen. Het had de hele nacht geregend en toen we naar het gebied reden om te wandelen, begon het weer. Maar bikkels die we zijn, we zijn gewoon in de stromende regen achter een gids aangehobbeld. Gelukkig werd het onderweg droog. Het was een mooie wandeling naar een waterval en weer terug. We zagen mooie bloemen, bergen en enkele rietbokken. Helaas begon het aan het eind van de wandeling weer hard te regenen. Terug in onze lodge hebben we geluncht en ‘s middags ben ik samen met nog iemand rond de lodge gaan wandelen, we zagen toen veel verschillende vogels.

Gistern hebben we de hele dag gereisd. We zijn alleen gestopt bij een mooie waterval en een hamburger bij een benzinestation. Het regende bijna heel de dag. We hebben een hotel in Sint Lucia, een leuk plaatsje. Maar gisterenavond was het noodweer! Het regende zo hard dat de straten zowat blank stonden, we zijn maar gaan eten om de hoek.

Vanmorgen was het ineens mooi weer en de hele dag zonnig en warm. Vanuit onze kamer zagen we al een mangoesten familie huppelen en even later neushoornvogels. We zijn met een boot in isimangaliso wetland park gaan varen. Daar zagen we nijlpaarden, krokodillen en veel vogels. Erg leuk en mooi. Vanmiddag zijn we door het plaatsje gaan lopen en hebben we eindelijk leuke souvenirs kunnen scoren!

morgen gaan we de hele dag op Safari in Hluhluwe park.

groetjes

tonny

• 19 Oktober 2023 - 10:37

Ilse:

Hoi Tonny,

Mooie foto’s weer,jammer dat het veel geregend heeft,maar gelukkig nu weer goed weer dan.Wij zijn inmiddels weer terug van onze vakantie op Kos.

Hebben het fijn gehad,lekker gerelaxed elke dag,dus we kunnen er weer even tegen.

Geniet nog lekker van je vakantie.

Groetjes Ilse

• 20 Oktober 2023 - 10:10

Petrie:

Prachtig is het daar zeg. Zelfs in de regen al is dat minder leuk voor jullie daar. Hoop dat dit weer nu voorbij is voor jullie.

je vogeltjes doen en goed en kwebbelde aan een stuk door toen ik tegen ze ging praten, haha

op naar je volgende bericht. X