Wandelen en beestjes - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Wandelen en beestjes - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Wandelen en beestjes

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

12 Oktober 2023 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Gisteren zijn we de dag op het gemak gestart. We hebben geluncht bij een leuke tent met Elvis thema, daarna zijn we in Tsitsikamma National Park gedropt. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt over houten vlonders en trappen langs de baai. Mijn kuiten voelde ik wel! We zagen onderweg weer een familie klipdas en kwamen uiteindelijk uit bij 3 hangbruggen. Over de grootste ben ik heen en weer gegaan, over de andere 2 liepen we weer terug. Ik was trots op mezelf.

terwijl we af en toe over zee tuurden zagen we walvissen! Een moeder met kalf Bryde walvis en een bultrug. Er werd zelfs af en toe gesprongen. Helaas ben je altijd te laat met een foto knippen… we hebben daarna nog een nachtje in Plettenberg Bay geslapen.

vanmorgen zijn we vertrokken naar Graaff Reinet. We reden weer door mooi gebied. We stopten bij een brug, waar we familie Baviaan tegenkwamen en natuurlijk foto’s gemaakt. Ik kocht hier Biltong (heerlijk gedroogd vlees) van Springbok. Lekker. Onderweg zagen we springbokken, schapen en mohair geiten en weer allerlei vogels. In Graaff Reinet hebben we geluncht en zijn door het stadje met mooi witte huizen gaan wandelen. Eind van de middag gingen we een gamedrive doen en een zonsondergang op een berg. We waren net onderweg toen het begon te regenen en onweren, dus moesten we omkeren. Terug bij de logde begon het steeds harder te regenen en zelfs hagelen, dus geen gamedrive vandaag. We hebben wel springbok gegeten vanavond met uiteraard een wijntje.

groetjes

tonny

• 12 Oktober 2023 - 22:24

Petrie:

Wat een mooie foto’s zeg. Dit is weer genieten van je verhalen en de foto’s.

tot de volgende xxx

• 12 Oktober 2023 - 23:25

Antoinette:

Weer hele mooie foto’s, en ik zou ook trots zijn om over zo’n hangbrug te lopen.

• 13 Oktober 2023 - 08:00

KC:

Hoi Tonny,

Jy sal baie makliker spring nadat jy springbok geet het :-)

• 13 Oktober 2023 - 08:00

KC:

• 13 Oktober 2023 - 15:07

Hanneke:

Hoi Tonny, weer geweldige foto’s, wat is het daar mooi. Ooooh wat goed over die hangbrug, mag je trots op jezelf zijn. Groetjes uit een regenachtig Sint Hubert