Jungle en indianen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Jungle en indianen - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Jungle en indianen

Blijf op de hoogte en volg Tonny

25 Oktober 2018 | Ecuador, Quito

Hola allemaal,

Hier weer een bericht na een paar dagen radiostilte.
Na Quito zijn we naar Mitad del Mundo vertrokken (midden van de wereld). Hier natuurlijk op de evenaar gestaan. In een park verderop werden allemaal weetjes getoond, zoals dat het water op het zuidelijk halfrond anders draait dan op het noordelijke halfrond. Je kunt op de evenaar een ei balanceren op een spijker en wel meer van dat ongein. Ik heb hier ook een stempel in mijn paspoort gekregen op 0.00 graden.
We zijn hierna weer verder gereden naar het nevelwoud van Maquipucuna.we slippen hier in een lodge in de jungle (zonder WiFi). Het stikte daar van de kolibries. Ik kon daar wel de hele dag naar kijken.... 'S middags hebben we wat gerelaxt en na het eten zijn we met een gids een nachtwandeling gaan maken; veel beestjes gehoord, maar niets gezien... De volgende morgen zijn we om 6 uur met een gids gaan wandelen om vogels te spotten, we zagen toekans en vele andere gekleurde vogels. Na het ontbijt zijn we weer met een gids gaan wandelen om bomen en planten te bekijken. Toen was het alweer tijd voor de lunch, alles smaakte daar heerlijk! 'S middags nog met een klein groepje naar een waterval gelopen en kregen we een demonstratie van chocolade maken. Dat kunnen ze hier in Ecuador wel!
Gisteren zijn we weer de bewoonde wereld ingegaan. We zijn onderweg gestopt voor uitzicht in een bewoonde krater, in een stadje en toen zijn we verdeeld over diverse indianenfamilie. Mijn kamergenoot, onze reisbegeleider en ik deelden een huisje (zonder WiFi). Toen we daar aankwamen werden we meteen gegroet door de 3-jarige zoon des huizes en de honden. Het mannetje heeft een staart tot aan zijn billen (dat is normaal hier) en een zwarte hoed op. We zijn met de vrouw des huizes en de jongen naar hun landje gegaan, hebben wat alfalfa geoogst, een broccoli en een rode kool. Onderwerpen wat gevoetbald met de zoon en de koe mee naar huis genomen. Ik kreeg een doek omgeknoopt met de alfalfa en werd daardoor onderweg achterna gezeten door een schaap !!! Eenmaal weer thuis werd de alfalfa gevoerd aan de cavia's (die worden hier gegeten) en mochten we rusten tot het avondeten. Dat smaakte heerlijk, nog even afgewassen daarna en naar bed.
Vanmorgen na het heerlijke ontbijt afscheid genomen en verzameld. We zijn gestopt bij een enorm kratermeer, daar een stuk gewandeld en gevaren. Vandaag ook een weverij en een panfluit werkplaats bezocht. Daarna doorgereden naar het plaatsje Otavalo, waar we een hotel met WiFi hebben. Net met een paar man gaan eten. Morgen bezoeken we hier de indianenmarkt en reizen dan verder naar Papallacta.

De groep is super! Het weer is heerlijk, het is warm, zonnig en droog en 's avonds koelt het af.

Groetjes
Tonny

Pap: alvast gefeliciteerd met je 83ste verjaardag!

• 25 Oktober 2018 - 01:05

Tonny Van Stiphout:

Foto’s lukt nu even niet, misschien morgen...

• 25 Oktober 2018 - 02:24

Petrie:

Wat een mooi verhaal weer na je radio stilte. Nu al heel wat meegemaakt en gezien dus. Gaaf zeg tussen de indianen. Ben nu al weer benieuwd naar alle foto’s. Geniet verder. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Hier gaat alles zijn gangetje. Liefs Petrie

• 25 Oktober 2018 - 06:35

Annemiek:

Hoi hoi, klinkt als een heel goed begin van de reis. Fijn dat je reisgenoten super zijn!
    Wandelen in Zuid-Limburg was heerlijk. Ook leuke mensen en prachtige natuur.
    Geniet van je avonturen en tot het volgende verslag.
    XAnnemiek

• 25 Oktober 2018 - 10:42

Cathy:

er werd al met smacht naar je volgende verhaal uitgekeken. Klinkt goed allemaal. Veel plezier nog!

• 25 Oktober 2018 - 15:58

Bep Van Lierop:

Hallo Tonny,

Super mooi verhaal en foto's. Weer een hele belevenis. Geniet ervan en de groetjes van ome Sjef en van mij.

• 26 Oktober 2018 - 03:47

Antoinette:

Weer een heel avontuur, en wat mooi die foto's.
    En heb jezelf ook cavia gegeten?