Regen en zon - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Regen en zon - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Regen en zon

Blijf op de hoogte en volg Tonny

09 November 2014 | Myanmar, Inle

Hallo allemaal,

Ik ben nu aan het Inle meer. Het is hier ongeveer 30 graden en half bewolkt.

Sinds de vorige keer hebben we nog een processie meegemaakt ter ere van het full moon festival. De mensen hier hebben allerlei zaken inclusief geld ingezameld voor de klooster (en dat zijn er nogal wat) en via deze processie wordt dit aan de kloosters aangeboden. De vrouwen zagen er prachtig uit. De mannen waren van jong tot oud bezopen of stoned. Het leek wel wat op carnaval.....

Verder hebben we wat rondgekeken in Kalaw.

Hierna zijn we vertrokken naar Pindaya. Van daaruit zijn we met 8 begonnen aan een 2 daagse trektocht. We waren net een uur aan het lopen ( bergop) toen het begon te regenen. De tocht was zo al zwaar, voornamelijk bergop via rotsige paadjes. Door de regen, die niet meer ophield werd het alleen maar gladder en modderiger. In totaal hebben we 6 uur bergop gelopen door de regen met alleen een stop bij een familie om te lunchen.... De regen ging van normaal naar tropische stortbui. We kwamen bij het klooster om te overnachten terwijl we allemaal doorweekt waren. Daar hebben we onze kleren uitgedaan en uitgehangen en een deken omgeslagen terwijl we aten en hebben zitten kletsen. We sliepen in een soort gebedsruimte op dunne matjes.
De volgende ochtend regende het nog steeds....
We moesten nu afdalen. Eerst nog even de hoofdmonnik bezocht en een donatie gegeven, daarna aan de afdaling begonnen. Het was nog gladder en modderiger geworden. We zijn allemaal 1 of meerder keren gevallen, gelukkig bleef het bij wat schaafwonden. Na ongeveer 5 uur lopen waren we terug in Pindaya. Daar hebben we geluncht en zijn naar grotten gegaan waar duizenden boeddhabeelden staan. We moesten we eerst een trap op, dat deed pijn aan mijn benen.

We zijn toen naar het Inle meer gereden, daar waren we 's avonds.

Gisteren hebben we de hele dag op een boot op het meer gezeten, we hebben wat werkplaatsen bezocht zoals een weverij, sigarenmakerij, zilversmid. Verder nog 3 tempels. Het was een heerlijke relaxte dag.

Vandaag gaan er een aantal met een gids fietsen, enkele nog eens met een boot. Ik ga met Rik, onze reisbegeleider fietsen. Lekker rustig met z'n tweeën. Het weer ziet er weer goed uit.

Hopelijk krijg ik dit bericht weer verstuurd. Het internet valt hier, net als de elektriciteit, constant uit.

Groetjes en tot de volgende keer,

Tonny

• 09 November 2014 - 10:27

Diny:

Nou Tonny dat hoef je in elk geval niet te missen: de regen!! Alhoewel het tot nu toe hier erg meevalt met de regen al is het herfst. Maar ik begrijp dat het erg spannend is of je wel goed boven zo niet onder aan de berg komt. Spartaans slapen etc. Maar wel een prachtige ervaring!! Dit maakt niet iedereen mee! Ga lekker fietsen en geniet! Tot schrijfs, knuffel, Diny

• 09 November 2014 - 10:35

Cathy:

dat klinkt wel heftig, maar jij bent niet van het ligbed aan het zwembad ;) Ben zooo benieuwd naar de foto's!
    liefs Cathy

• 09 November 2014 - 12:14

Antoinette:

Zo Tonny das weer een heel avontuur geweest haha..ga vooral zo door

• 09 November 2014 - 12:48

Pieter En Anny:

Hoi Tonny
    Julie hebben wel pech met die mooie wandeling en dan de regen
    Zonder regen was die tocht al zwaar maar wel mooi
    Die dag op de boot is na die tocht lekker relaxt maar ook erg mooi ,vooral die drijvende eilanden
    Nu vandaag maar lekker fietsen , de omgeving is daar ook erg mooi .
    Wij beleven onze reis weer helemaal opnieuw
    Nou Tonny geniet er weer van en wij wachten vol spanning op je volgende verslag
    Groetjes aan Rik van ons
    Pieter en Anny

• 09 November 2014 - 12:55

Ilse:

hoi Tonny,

wat jammer van het slechte weer,maar gelukkig heb je het gered om de berg op te komen en weer naar beneden te gaan.Is zo te horen wel heel gevaarlijk geweest.
    Fijn dat het weer vandaag goed is,lekker voor een dagje op de fiets dan.
    Nog veel plezier!
    Groetjes Ilse

• 09 November 2014 - 20:02

Rianne En Peter:

hoi hoi,

Leuk om weer te lezen hoe je het hebt. nou ik vind het dapper hoor dat je met regen de berg op gezwoegd bent.. en weer af natuurlijk. Gaat het een beetje met de spieren nu? Een relaxt fietstochtje wil er wel goed voor zijn, zeker als het lekker weer is. Nou geniet er nog lekker van en zie maar veel mooie dingen. We zijn erg nieuwsgierig naar de foto's die je vast en zeker voldoende maakt.

Groetjes van ons uut Goes

• 10 November 2014 - 08:49

Kees:

Hoi Tonny,
    Leuk om je verslagen te lezen. Het is een reis vol met avontuur en je ziet prachtige dingen. Hopelijk is het nu afgelopen met de regen. Regen en fietsen; lijkt Nederland wel:-). Heel veel plezier nog en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.cht.
    Groeten uit Den Haag, o nee ik zit nu in Utrecht.

• 10 November 2014 - 09:15

Petrie:

Hallo wereldreiziger,
    Ook deze super ervaring nemen ze je niet meer af al zul jij er nog dagen aan denken door de spierpijnen enzo...
    De reis is zo te lezen weer de moeite waard. ook ik kijk nu al erg uit naar de foto's en mis ze hier wel nu. Maar goed het is al een hele prestatie om deze berichten er op te krijgen.
    Hier zet de herfst gezellig door. Alles ligt vol met bladeren en op een bui gisteren avond na is het eigenlijk heerlijk weer.
    Het begin bij Rian in het appartement is gemaakt. Inmiddels is alles eruit en gesloopt dus het opbouwen kan gaan beginnen.
    Nu richting het werk, ik mag tot zeven vanavond dus kan dan wel even rustig opstarten vandaag.
    liefs Gerard en Petrie

• 10 November 2014 - 09:51

Monique:

Wow, heftige reisjes maak jij hoor. Leuk om te volgen.
    Have fun, groetjes Monique W : )

• 10 November 2014 - 10:48

Trudy:

Hoi Tonny
    Wat een ervaringen doen jullie op. Wat zul jij een spierpijn hebben. Fijn dat het weer opgeknapt is en dat je nu een relaxt fietstochtje gaat maken. Ik kijk uit naar de foto's.
    Groet Trudy

• 10 November 2014 - 16:01

Jolanda Wannet:

Hey Tonny, wat een wandeling, ik voel het ook al in de benen... ...;-) Je hebt nu wel genoeg regen gehad! Veel plezier en lekker genieten!! Groetjes, Jolanda.

• 11 November 2014 - 14:47

Anke:

Ja, vakantie vieren is wat anders dan op deze manier rondreizen. Afzien hoort er dan toch wel bij, maar dan is het ook weer fijn als het er wat minder fysiek, rustiger & droger aan toegaat.

Internet is dus wel echt een 'probleem' daar, maar het lukt je nog steeds om te posten ;)