Weer een stukje verder - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Weer een stukje verder - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Weer een stukje verder

Blijf op de hoogte en volg Tonny

04 November 2014 | Myanmar, Rangoon

Hallo allemaal,

Ik zit nu in Kalaw, een hillstation.
Na mijn vorige verslag ben ik nog met een reisgenoot in Yangon 3 tempels en 2 Boeddha's gaan kijken ( misschien gaan we er te weinig zien deze reis....). De grootste tempel is erg mooi, een al goud wat er blinkt, veel gelovigen die rituelen uitvoeren en we zijn tot na zonsondergang gebleven, want hij is erg mooi verlicht.
Met een paar man zijn we daarna gaan eten vlakbij ons hotel.

De dag erna zijn we vertrokken met de bus, eerst naar een oorlogsbegraafplaats waar vnl. Britse militairen liggen, omgekomen tijdens de 2e wereldoorlog. Daarna hebben we een marktje bezocht en zijn verderop gestopt voor lunch. In een open truck zijn we achterin de berg opgegaan. Het was net een achtbaan, van links naar rechts naar beneden naar boven. Enkele blauwe plekken rijker waren we aan de top. Daar moesten we nog een stuk lopen (op blote voeten) tot aan de gouden rotstempel. Een gouden rots balancerend op de rand van een andere rots met daarop een pagode (ook goud). We hebben erg veel foto's gemaakt en zijn met een paar gebleven tot het donker was. Toen afgedaald naar ons hotel. 'S nachts flink onweer gehad, maar de volgende dag weer droog en warm.

De dag erna zijn we weer een stuk naar beneden gelopen en daarna in een open truck de berg afgedaald tot aan onze eigen bus. We reden verder naar Bago.

• 04 November 2014 - 19:22

Rianne:

Hoi Hoi,
    Zo te lezen zien jullie veel moois en is het goed weer... hoe is het eten? en zijn de hotels een beetje redelijk? en hoe zijn je reisgenoten? trek je met de zelfde luitjes op of steeds wisselend? ja je ziet het ik ben super nieuwsgierig... Nou ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je nog veel mooie dingen ziet!!

tot het volgende berichtje,
    Rianne en Peter

• 05 November 2014 - 10:22

Mar:

Hoi. Wat hebben jullie mazzel dat het bij de gouden rots droog was. En wat mooi is het daar. Heb je je niet naar boven laten dragen? Wij hebben de mannen business gegeven !! Erg relaxed. Geniet van de boeddha's. Je zult er nog heel veel gaan zien in alle vormen die je maar bedenken kan.

Mar

• 05 November 2014 - 10:49

Gert:

Ha Tonny,
    Het lijkt me prachtig daar als ik je verslagjes zo lees. Alleen een beetje warm en vochtig?! Je komt zo te zien wel aan je trekken wat betreft boeddha's. Ik denk dat er binnenkort wel weer een beeldje in Helmond zal staan. Veel plezier nog!
    groeten,
    Gert.

• 07 November 2014 - 14:03

Kees:

Hoi Tonny,

Mooi begin van je reis. Die gouden tempels lijken mij schitterend. Jammer dat het nu met de foto's niet lukt, maar geen probleem, die houden we tegoed.
    Heel veel plezier nog!!

Groeten,