Inca”s en lange reisdag - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Inca”s en lange reisdag - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Inca”s en lange reisdag

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

28 September 2024 | Peru, Arequipa

gisteren zijn we bij Nazca naar een pre-Inca begraafplaats gegaan, waar we graven zagen met zittende mummies, beetje luguber eigenlijk. Het lag in de woestijn en boven de mummies stonden dakjes. Op de weg erheen zagen we overal uiltjes. Deze slapen in holletjes de grond, waren even op en gaan dan op jacht naar muizen en insecten.

hierna zijn we naar een aquaduct stelsel gegaan uit de Inca tijd. Erg mooi en hier zagen we ook spotvogels, kolibries en een grote hagedis. De laatste stop was bij een Inca ruïne. Een aantal mensen zijn gaan vliegen boven de Nazca lijnen, maar dat zie ik niet zo zitten, ik wordt toch al zo gauw ziek. Wij hebben lekker uitgebreid geluncht met een kan sangria erbij en ons laten masseren. Heerlijk!!

vandaag hebben we 14 uur ! gereisd naar Arequipa op 2500 meter hoogte. Onderweg wel nog genoten van de uitzichten. We zijn gestopt voor wc en lunch. Bij een van die wc stops was een dal met olijfbomen en dus verkochten ze olijven en tapenades. Wij hebben volop geproefd. nu zijn we in ons hotelbed rusten uit van de hele dag zitten… morgen en overmorgen gaan we de stad verkennen.

• 28 September 2024 - 08:47

Petrie:

Dat is wel een hele tour zeg 14 uur onderweg. Maar zo zie je natuurlijk wel veel meer dan met een tussenvlucht hè.

zie nu wel wat vergelijkbare foto’s die ik bij Denise voorbij zag komen. Mooie reis hebben jullie weer. Geniet er nog maar van. Die van ons staat nu ook voor de deur al is dat een pure relax vakantie. Vandaag of maandag nog even bij je moeder op de koffie en de vogeltjes gedag zeggen.

• 28 September 2024 - 10:59

Leo:

Wel.bizar hoor ,die zittende mummies ! Lekker genieten !