Woestijn en zee - Reisverslag uit Nazca, Peru van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Woestijn en zee - Reisverslag uit Nazca, Peru van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Woestijn en zee

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

26 September 2024 | Peru, Nazca

Hallo allemaal,

eindelijk een bericht uit Nasca in Peru.

we zijn maandag vertrokken vanuit Schiphol naar Lima. Tijdens de vlucht films en series gekeken, gegeten, gedronken, gesnackt, af en toe een rondje gelopen en wat rond gehangen en toe waren de 12,5 uur alweer voorbij! De bagage duurde wat lang, maar uiteindelijk zijn de tassen ook meegekomen. Na de douane ontmoetten we de groep en onze reisbegeleider Armando. We zijn naar ons hotel gereden in de wijk Miraflores en daar zijn we doodmoe naar bed gegaan.

om kwart over 2 ‘‘s nachts werden we wakker! Gelukkig konden we daarna nog doorslapen tot half 6. We zijn toen vertrokken uit Lima en reden door een heiig landschap met zandheuvels tot aan het kustplaatsje Paracas. Daar hebben we heerlijk zitten lunchen en zijn met een gids het woestijnlandschap ingegaan. Erg indrukwekkend! We zagen hoge zandduinen, fossielen, kliffen bij de zee en we zijn ook nog een stuk gaan lopen. Gisterenavond weer lekker gegeten aan de waterkant en op tijd naar bed.

vandaag zijn we met een boot naar de Ballestas eilanden gevaren. Onderweg zagen we de eerste nazca lijnen: de candelabra, een 150 meter hoge figuur in de vorm van een kandelaar in de klif, heel apart. Op de eilandjes zagen we zeeleeuwen, pinguïns en allerlei vogels. Weer terug aan land zijn we weer verder gereden naar een plek waar we een pisco proeverij hebben gedaan, dit is de lokale (sterke) drank van Peru. In rap tempo dronken we glaasje na glaasje. We hebben hier ook meteen geluncht. Toen weer verder naar Huacachina. Dit is een oase tussen zeer hoge zandduinen. Hier hebben we even rondgekeken en zijn toen weer verder gereden door een mooi berglandschap naar Nazca. We hebben vanuit een uitkijktoren ook weer 3 Nazca lijn figuren bekeken en in het donker kwamen we aan in het plaatsje Nazca. We hebben lekker gegeten en nu dan dit verslagje aan het typen, nu we goede wifi hebben. Al veel gedaan in die paar dagen! En nog veel te doen de komende tijd!

groetjes

• 26 September 2024 - 06:36

Pieter En Anny:

HoiTonny

jullie zijn weer lekker aan het genieten

.De reis is heel anders dan wij hebben gemaakt

veel plezier en geniet ervan

• 26 September 2024 - 08:19

Petrie:

Leuk weer om het eerste verslag te lezen en de foto’s te bekijken. Dat ziet er allemaal weer goed uit.

En al zeker veel gezien in een paar dagen.

geniet er van!!

• 26 September 2024 - 08:21

Cathy Jongen:

het ziet er (en klinkt) allemaal prachtig!

• 26 September 2024 - 08:32

Patrick:

Wat een prachtige reis maak je weer, heel gaaf.

Geniet ervan.

• 26 September 2024 - 13:28

HannekeS :

Ha Tonny en Annemiek, wat zitten jullie in een prachtige omgeving als ik de foto's zo zie. Is het eten heel anders dan bij ons in Nederland? In ieder geval is de drank erg lekker, begrijp ik. [e-1f600]

Veel plezier!

• 27 September 2024 - 08:26

Antoinette:

Hoi samen, prachtige foto’s.

Geniet van jullie vakantie [e-1f31e]

• 28 September 2024 - 08:28