REGENwoud - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu REGENwoud - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

REGENwoud

Blijf op de hoogte en volg Tonny

29 Oktober 2018 | Ecuador, Baños

Hola allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn wij vanuit Papallacta vertrokken richting het Amazonegebied. Onderweg een paar stops gemaakt, onder andere in een klein plaatsje waar we enkele amazone indianen hebben gezien (alleen maar foto's gemaakt met mijn grote camera....) en apen. We waren eind van de middag in onze jungle lodge, erg mooi gelegen. Ik ben meteen het zwembad ingedoken, want het was enorm benauwd. 'S avonds lekker gegeten en toen barstte het noodweer los; onweer, tropische regenbui. Dit bleef zo de hele nacht en de volgende ochtend regende het nog. We zijn toch vertrokken voor een wandeling met een gids. We moesten ons inspuiten met deet en regenlaarzen aan. Dit was niet comfortabel, maar nodig i.v.m. Slangen, bloedzuigers en ander gespuis. We zijn vertrokken dus in de stromende regen, na een tijd gingen we een boot op en hebben we nog een stuk gevaren tot aan een opvangcentrum voor amazonedieren, zoals papegaaien, apen , krokodillen, slangen etc. We kregen daar een rondleiding. We hebben geluncht bij indianen die ons ook het jagen met blaaspijp lieten zien en zelfs proberen. We zijn toen langs een meer met kaaimannen gelopen en weer terug naar de boot, na een tijdje varen aangelegd bij een pottenbakker werkplaats van indianen, weer een stuk met de boot en nog een stuk gelopen naar de lodge. We waren kapot, maar het was sinds de lunch wel droog!
Gisteren stond een zware wandeling op het programma, die ik niet gedaan heb. Dat lopen op regenlaarzen is niet te doen met mijn slechte voeten. Ik heb het eerste stukje meegelopen en ben toen met een van de gidsen teruggegaan. In de lodge wat rondgekeken in de buurt, gekletst met de de andere achterblijvers en lekker gerelaxt. Toen de wandelaars terug waren. Hebben we geluncht en s middags wat rond het zwembad gehangen met z'n allen. S avonds hadden we feest ter ere van de 42 e trouwdag van 2 Belgen (de komiek) het was supergezellig met cocktails en muziek! Het was trouwens de hele dag droog en zonnig.
Vanmorgen zijn we weer vertrokken, ik heb inmiddels benen en armen als krentenbrood door alle insectenbeten, ondanks de DEET! We zijn vandaag weer naar hoger gelegen gebied gereisd, onderweg gestopt in een houtbewerkingsplaatsje en bij 2 watervallen. We zitten nu in Banos, op 1800 meter. Morgen een vrije dag, ik ga wandelen en het stadje bekijken.

Groetjes
Tonny

• 30 Oktober 2018 - 03:31

Petrie:

Zo dat zijn weer heel wat ervaringen in een paar dagen. Goed dat je wat extra rust inlast voor die voetjes van je hoor. Wandelen op regenlaarzen is echt geen succes nee. Op naar het volgende verhaal. Ik zit nu weer gezellig in de trein richting Heerlen. Morgen een dagje oppassen en genieten bande kids. Oh ja. De WiFi is daar beter dan verwacht hè want je krijgt er zelfs foto’s opgeladen. Kei leuk. Kan straks ook weer zeggen dat ik best wat heb gezien van Ecuador.

• 30 Oktober 2018 - 09:13

Anke:

Al dat gespuis in het woud .... ieks. Je bent er op de foto's soms helemaal ondersteboven van ;) Dank voor je blogjes. Leuk om te lezen.

• 30 Oktober 2018 - 12:09

Bep & Sjef:

Zo dat was weer een hele belevenis en mooie foto,s. De wereld op zijn kop hi hi

• 30 Oktober 2018 - 14:43

Anny :

Geweldige foto’s en leuke verslagen wij genieten mee

• 30 Oktober 2018 - 19:21

Annemiek:

Ha Tonny, wat een gewandel en dat op regenlaarzen