Kurashiki en Hiroshima - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Kurashiki en Hiroshima - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Kurashiki en Hiroshima

Blijf op de hoogte en volg Tonny

20 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Hoi hoi,

Hier weer een verslag uit Japan.

Eergisteren heb ik een relaxte dag in Kurashiki gehad. Hier is het oude centrum helemaal hersteld en dat ziet er erg mooi uit. We hebben op het gemak rondgewandeld, een tempel, schrijn en museum bekeken, geluncht en lekker op het gemak gedaan. Dat hadden we wel nodig, want we doenen zien erg veel hier. 's Avonds hebben we weer sushi gegeten aan de lopende band.

Gisteren zijn we naar het eiland Miya-Jima gegaan. Eerste. Stuk met de bus, daarna met de Ferry over. Dit eiland is beroemd om zijn tori (tempelpoort) in het water. Een beroemd Japans plaatje. Hier lopen ook veel herten rond die aan alles knauwen wat je hebt, van plattegrond tot broodje tot je t-shirt, dat was dus uitkijken. We hebben hier 2 mooie tempels en natuurlijke poort bezocht.
Daarna zijn we naar Hiroshima gegaan. Dat was wel indrukwekkend. We hebben het atoombommuseum bezocht,een memorial hal, enkele monumenten en het hypercentre (daar waar de bom is ontploft). We waren er stil van. We hebben nog een typisch gerecht van daar gegeten en zijn toen weer terug naar Kurashiki gegaan. We waren laat thuis.

Vandaag zijn we eerst naar Himeji gegaan. Daar hebben we het kasteel, een stupa en prachtige tuinen bezocht. Daarna zijn we doorgereden naar Kyoto. Hier blijven we 4 nachten en gaan weer vanalles doen.

Nu gaan we eten, daarna voeg ik de foto's toe.

Groetjes
Tonny

• 20 Oktober 2016 - 12:46

Hanneke:

Hoi Tonny,

Wat maak je toch eeer een mooie reis. Wij net terug uit Marbella, de 4-daagde gelopen. Viel niet tegen zo zonder training. Nu weer thuis in de regen en de kou.
    Geniet van je dagen in Kyoto.

Kus van ons

• 20 Oktober 2016 - 16:12

Ellen:

Wie heeft toch die leuke mutsjes gehaakt?
    Wat zie je toch weer veel mooie dingen.

• 20 Oktober 2016 - 17:10

Petrie:

Wouw Tonny wat gaaf die poort in het water!! Maar de mooiste foto is toch wel die waar je zelf op staat. Haha. Geweldig. Geniet van het volgende deel. Xxx

• 20 Oktober 2016 - 17:18

Anke:

Net met terugwerkende kracht al je posts gelezen en zo toch wel een beeld gekregen van je reis en Japan (en de bijzondere gebruiken). Geniet er nog van en goede voortzetting).

Groet Anke

• 20 Oktober 2016 - 18:23

Rene Van Mier:

Wat is Japan toch heel anders dan China,,,,zo stiller qua kleur en ornamenten.
    Mooie reis en foto's, en ik geniet van jouw verslag.

Groet van je collega René

• 20 Oktober 2016 - 20:08

Pieter En Anny:

Hoi Tonny

Wat maak je weer een mooie reis en prachtige foto's
    wij zijn volgende week zelf weg
    Wij wensen je nog een hele fijne tijd in Japan en wij horen en zien je verhalen en foto 's graag als je thuis bent , nog veel plezier

• 21 Oktober 2016 - 18:58

Trudy:

Wat een geweldige avonturen weer. Wat een mooie foto''s. Nog veel plezier in Kyoto. Groet Trudy