Van Aso naar Beppu naar Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Van Aso naar Beppu naar Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Van Aso naar Beppu naar Matsuyama

Blijf op de hoogte en volg Tonny

15 Oktober 2016 | Japan, Matsuyama-shi

Hoi hoi,

Gisteren zijn we na een nachtje op de futon begonnen met een traditioneel Japans ontbijt: miso soep, gekookte koude zalm, ei, zuur spul en rijst. Niet mijn favoriet.....
We zijn daarna naar een uitzicht punt gereden. We mogen niet dichter bij de vulkaan als 4 kilometer. Het uitzicht was mooi, maar de vulkaan kon je niet echt goed zien. We zijn onderweg nog gestopt in een traditioneel onsen (hete baden) dorp en hebben daar wat rondgelopen. Ook zijn we gestopt bij een enorme hangbrug over een kloof en daarna nog bij vulkanische baden waarvan er een azuurblauw was en een ander roodbruin. Deze lagen in een prachtig aangelegd park en we zagen daar ook slangen. Het personeel daar was er erg van geschrokken!

Vannacht hebben we geslapen in Beppu, gelegen aan de zee. We hadden weer een kamer zonder bed, maar de futons lagen weer in de kast. Het is wel een gedoe in zo'n kamer: schoenen uit bij de deur, slippers aan. Ga je naar de wc: slippers uit en wc-slippers aan. Vergeet vooral niet je slippers weer te wisselen, anders loop je op de wc-slippers rond en dat is not done!
We hebben gegeten in een sushi restaurant. Je bestelt via een i-pad en een treintje komt je bestelling brengen. Het smaakte weer heerlijk. Na het eten ben ik nog naar het badhuis (onsen) van het hotel gegaan. Ook hier is het water erg heet.

Vanmorgen hebben we wat rondgekeken in Beppu en stuitten zo op een festival in een park met veel eetkraampjes om te proeven, erg leuk.
Vanmiddag zijn we met de boot overgestoken maar het volgende eiland Shikoku. Daar moesten we nog even met de bus en kwamen eind van de middag in Matsuyama aan. Hier hebben we weer een normale kamer met bed. We zijn met zessen ergens lekker sashimi (rauwe vis) gaan. Is lekkerder, dan het klinkt hoor.
Morgen gaan we Matsuyama verkennen.

Ze hebben hier trouwens ook verwarmde leuningen van een roltrap.

Groetjes weer van Tonny

• 15 Oktober 2016 - 15:23

Ellen:

Gelukkig zijn de hotelletjes die ik uitzoek MET bed.
    En ook qua eten zou ik veel hongerlijden in Japan.
    Maar gelukkig lust jij alles dus ga nog even door met genieten.

• 15 Oktober 2016 - 16:10

Ilse:

Wat een gedoe met die slippers haha,wel grappig dat hun speciale wc slippers hebben.
    En ook leuk dat je eten met een treintje werd gebracht.
    Volgens mij ben je lekker aan het genieten.Veel plezier in Matsuyama.
    Groetjes Ilse

• 16 Oktober 2016 - 11:27

Trudy:

Lekker warm land Japan. Alles lekker verwarmd. Waren de slippertjes ook lekker warm of viel dat tegen ha ha. Eindelijk een gespreid bedje. Nu lekker genieten in Matsuyama. Groet Trudy

• 18 Oktober 2016 - 11:46

Kees:

Zie ik je nou weer op zo'n hoge brug staan?