Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Nagasaki

Blijf op de hoogte en volg Tonny

12 Oktober 2016 | Japan, Nagasaki

Hallo allemaal,

Ik heb nu in 2 dagen bijna heel Nagasaki rondgewandeld en getramd.
Nagasaki is een stad, gedeeltelijk gebouwd op heuvels. Gisteren hebben we gewandeld door de smalle steegjes van Chinatown en trap op/trap af in een andere wijk met smalle straatjes en kleine huisjes. Toen helemaal afgedaald en een andere heuvel op met een lift... Daar zijn de glover Gardens: mooie tuinen met koloniale huizen. Dat was erg mooi. Geluncht aan de haven en daarna met de tram naar het historisch museum en nog een shintoistische tempel boven aan een lange trap. Nou, toen hadden we het wel gehad met al die trappen en zijn we terug gegaan naar het hotel. 'S avonds lekker gegeten en nog wat gaan drinken.

Vandaag was wel heftig. We zijn naar het atoombommuseum gegaan, waar we gruwelijke foto's zagen, het atoombom memoriam en de plek waar de bom op 500 meter hoogte ontploft is. Hier vielen we wel stil van.

In een foodcourt zijn we gaan lunchen en daarna met de tram naar een kerk die leek op de sagrada familia, maar dan in het klein. Van daaruit weer allerlei trappen op en af naar tempels. Mijn knieën trilden van al die trappen. We zijn met de tram naar Dejima gegaan, waar een Nederlandse handelsnederzetting is nagebouwd. Erg leuk. Nu even rusten en straks maar weer lekker eten.

Morgen gaan we gewoon naar de vulkaan aso, hij schijnt weer wat gekalmeerd te zijn.

Ik heb ook wat last van nek en rug van al dat buigen. Dat gaat gewoon vanzelf, omdat iedere Japanner dat hier doet. Ze hebben hier ook erg lelijke autootjes, die je heel veel ziet, ik zet een foto erbij.

Groetjes
Tonny

• 12 Oktober 2016 - 12:56

Petrie:

Hoi, dit stuk zal wel erg indrukwekkend zijn ja. Vind de lelijkheid van de auto wel meevallen. Lijkt een beetje op de Kia soul. Het avond eten zal er wel inzitten bij je. Ik ben net klaar met lunchen met Liv.
    Tot mails weer. Xxx

• 12 Oktober 2016 - 13:43

Gert:

Benieuwd hoe die aso-vulkaan zich gedraagt als jullie er zijn (-;

• 12 Oktober 2016 - 17:25

Kees:

Hoi Tonny. Moest even bijlezen. Je berichten komen alleen op mijn werk binnen en daar kan ik ze niet openen (i.v.m. beveiliging). Gelukkig kan ik ze doorsturen. Ik vind het er prachtig uit zien. Wel heel anders dan de reizen die je tot nu toe in Azie hebt gemaakt. Lukt het nog om een beetje contact met Japanners te krijgen of spreken ze helemaal geen Engels?
    Heel veel plezier nog!!

• 12 Oktober 2016 - 18:26

Pieter Anny:

Hoi Tonny
    Wel fijn dat je zo lekker aan het genieten bent van de reis
    De foto's zijn prachtig .Wij zijn benieuwd hoe het bezoek bij de vulkaan is gegaan
    Veel plezier nog .

• 12 Oktober 2016 - 18:46

Rene Van Mier:

Hoi Tonny

Jullie hebben heel wat gelopen en trappen geklommen. Ging het een beetje,,,,want dit is meer dan een kwartiertje wandelen in vlak land?
    En ja,,,,het is een lelijke auto. Veel reisplezier en ik hoop voor jou dat er bij Aso ook een lift staat.

Groet Rene

• 13 Oktober 2016 - 11:25

Bep & Sjef:

Hallo Tonny,

Gelukkig gaat het goed met het wandelen en trappen klimmen, ik hoop alleen dat als je terug bent niet automatisch blijft buigen, ha, ha
    Wel heftig in het atoombommuseum denk ik, ja daar word je wel stil van. De foto"s zijn prachtig.