Tempels en zee - Reisverslag uit Panaji, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Tempels en zee - Reisverslag uit Panaji, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Tempels en zee

Blijf op de hoogte en volg Tonny

27 November 2017 | India, Panaji

Namaste,

Deze keer een verslag vanuit goa, waar we nu 3 dagen zijn.

Sinds de vorige keer zijn we vanuit mysore vertrokken en hebben we 2 tempels onderweg bezocht Belur en Halebid. Dit zijn 2 prachtige tempels die zo gedetailleerd bewerkt zijn, dat het wel kantwerk lijkt. Zoals bij elke tempel moeten de schoenen/slippers uit, maar de stenen waren ontzettend heet, gelukkig lagen er af en toe kokos matten waar we op konden blijven staan zonder blaren te lopen. We overnachtten in de stad Hassan. De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Hampi. We zaten de hele dag in de bus, alleen stops voor toilet of struik en lunch. We kwamen gaar aan in Hampi, maar we hadden daar wel een prachtig resort met zwembad en dat maakt het dan weer goed!
De volgende dag zijn we Hampi gaan bezichtigen. Hampi is een grote gebied met tempels (vergelijkbaar met angkor Wat). We zijn met een tuktuk van tempel naar tempel gegaan. Ook weer erg mooie tempel, vooral die met de strijdwagen van Shiva. We hebben geluncht in een leuk tentje in Hampi bazaar en zijn toen te voet nara de laatste tempel gegaan. We moesten wel langs een hele groep languren (grote apen), maar dat ging gelukkig zonder problemen. Na de tempel zijn we terug naar het hotel gegaan en een duik in het zwembad genomen. Ik ben 's middags nog terug gegaan naar Hampi bazaar en heb wat sieraden gekocht (voor degenen die denken nog meer? Tja je kunt nooit genoeg hebben.....)
Gisteren hebben we weer bijna de hele dag in de bus gezeten. We hebben nog een tempel met naastgelegen dorpje bekeken. We kwamen pas laat aan in goa.
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan; dorpje doorgelopen, over het strand gewandeld en lekker onder een parasolletje aan het strand gelegen. Natuurlijk ook enkele duiken gemaakt in de Arabische zee! Tja... En goa. het dorp bestaat uit hotels, resaurantjes, clubs, winkeltjes en strandtenten. Vergelijkbaar met Spanje eigenlijk maar dan op z'n Indiaas. Het stikt hier van Russen en Engelsen, van die typische strandtoeristen.... Het is wel even wat anders dan wat we hiervoor hebben gezien.
Morgen gaan we naar het Portugese deel met de openbare bus, eens kijken hoe dat stuk van goa is...
Het is hier plm 32 graden en zonnig, dus wel lekker.

Groetjes en tot de volgende keer
Tonny

• 27 November 2017 - 14:02

Linda Van De Kerkhof :

Lekker genieten van de warmte en de zon, hier regent het al de hele dag erg hard! :(:(
    Heb even plaatjes opgezocht van Hampi, ziet er grooot uit. Hebben ze ook lekkere cocktails en drankjes dan op de terrasjes daar? :P
    Veel plezier nog en de groetjes.
    X Linda

• 27 November 2017 - 17:53

Anny :

Hoi Tonny

Ik ben gewoon jaloers op jullie lekker weer ,hier heeft het de hele dag geregend
    Wat hebben jullie al weer veel gezien en bezichtigd ,is het nog druk toeristen .
    Geniet deze week nog lekker van het warme weer hier gaat het vanaf het midden van de week weer vriezen
    Na alles wat ik van je verslagengelezen heb lijkt het een hele mooie reis
    Nog veel plezier

Groetjes Anny

• 27 November 2017 - 18:23

Cathy:

Hoi Tonny,

ziet er allemaal mooi en zonnig uit. Het is hier een en al gesnotter om me heen. Dus: opzuigen al die zonne-vitamientjes (en cocktails) Geniet ze!

• 27 November 2017 - 18:24

Gerard:

Ha Tonny

Geniet er maar lekker van daar want hier is t rotweer dus 32 gr. is lekker daar.
    Voor je het weet ben je weer hier.

roetjes Gerard

• 27 November 2017 - 19:12

Petrie:

Oh die temperatuur!! Om jaloers op te zijn. Ik zit nu in een ijskoude auto te wachten op de ANWB. Accu leeg!! Grrr en brrr. Denk niet aan thuis en de kou hier. Je hebt echt nog een aantal dagen te gaan om te genieten. Xxx

• 28 November 2017 - 10:27

Els:

Veel Russen en Engelsen hebben wij in Goa niet gezien, wel heel veel Indiase toeristen. Hebben jullie ook lekker 's avonds op het strand gegeten? Fijn dat je even op adem kunt komen na die lange reisdagen!