Kyoto en Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Kyoto en Nara - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Kyoto en Nara

Blijf op de hoogte en volg Tonny

23 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Hoi hoi,

Nou, gelukkig geen aardbeving meer gehad!

Gisteren zijn we naar een markt gegaan, waar ze vanalles verkochten. Van verse vis tot souvenirs tot snoep enz. enz., het was erg leuk, want je kon vanalles proeven.
We werden op weg naar de markt aangehouden door een Japanse man, die heel goed Engels sprak, of wij zijn 2 kaartjes voor het festival wilden hebben. Zitplaatsen langs de weg. Nou, dat wilden wij wel. We hebben na de markt broodjes en drinken gehaald en hebben ons langs de weg geïnstalleerd voor de optocht. Het festival is dus een parade met allerlei types in klederdracht over honderden jaren. Het was erg mooi.
Na de parade zijn we de wijk Gion weer ingegaan en hebben daar wat rondgelopen, ook hebben we weer een (echte) geisha gespot. Gisterenavond hebben we gegeten in een klein tentje in de buurt.

Vandaag zijn we naar Nara gegaan, met de trein. Dit is een plaats waar het stikt van de (opdringerige) herten en tempels. Het was hier ook enorm druk. We hebben een hele ronde gelopen en zo ongeveer 6 tempels bezocht. Erg mooi en indrukwekkend allemaal. Met de trein en de metro weer terug naar Kyoto gegaan en vanavond weer lekker gegeten in de buurt.

Morgen gaan we met de shinkansen (de hoge snelheidstrein) naar Tokyo.

Groetjes weer van Tonny

Hier staan op elke straathoek frisdrank (en soms bier) automaten, dus van de dorst hoef je niet om te komen.
Je mag hier niet roken op straat, daar zijn apart aangewezen hoekjes voor.
In de metro staat iedereen netjes in de rij....

• 23 Oktober 2016 - 14:03

Ilse:

Hoi,

Wat een geluk,dat jullie die kaartjes kregen.Mooie foto's van het festival.
    Een goede reis naar jullie laatste bestemming,geniet nog van je laatste dagen in Japan!

Groetjes Ilse

• 23 Oktober 2016 - 14:16

Petrie:

Lijkt me erg gaaf om de echte geisha's te zien hoor. Ben ook wel heel benieuwd naar alle foto's. Goede reis naar Tokyo.

• 23 Oktober 2016 - 16:02

Rene Van Mier:

Hai Tonny

Wat een hoop mooie mutsen en hoeden, daar zou beslist een bij zijn voor mijn collectie aan de muur in de studio.

Groet René

• 23 Oktober 2016 - 20:52

Cathy:

indrukwekkend, heel benieuwd dadelijk naar al je foto's

• 24 Oktober 2016 - 09:15

Antoinette:

Hoi Tonny,

Heb net weer je verslagen gelezen, wat indrukwekkend allemaal en ook spannend. Wil wel nog graag een foto van een Geisha zien hihi... verder prachtige foto's.
    Genieten zou ik zeggen.

Groetjes Antoinette

• 24 Oktober 2016 - 09:16

Gerard:

Mooie foto´s en een mooie reis ook hoor.

Lekker eten daar he .

groetjes

• 24 Oktober 2016 - 17:11

Bep & Sjef:

Hoi Tonny,

Weer een mooi verslag, wat leuk om het festival te zien en die Geisha. Mooie foto,s erbij. Veel plezier in Tokyo.
    Groetjes van ons xx

• 24 Oktober 2016 - 20:01

Monique:

Superleuk weer allemaal Tonny!!!!

Groetjes,
    Monique