Van Matsuyama naar Kurashiki - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Van Matsuyama naar Kurashiki - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Van Matsuyama naar Kurashiki

Blijf op de hoogte en volg Tonny

17 Oktober 2016 | Japan, Kurashiki

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje uit Japan.
Gisteren met de tram naar een park gegaan, waar ze samuraihuisjes opgegraven hebben en nagebouwd. Daarna zijn we gelopen naar een belangrijke tempel (51e) van de tempelroute. We hebben hier op het gemak alle gebouwen bekeken. Hier liepen ook pelgrims rond, te herkennen aan hun witte kleding. We hebben nog een andere kleine tempel bekeken, een heel oud en beroemd badhuis en zijn toen weer terug gegaan met de tram richting centrum om te lunchen. Na de lunch naar de kabelbaan gelopen om de berg op te gaan naar het kasteel. Daar hebben we ook weer op het gemak rondgekeken en zijn weer met een stoeltjeslift naar beneden gegaan. Ook nog even geshopt ...

Vandaag zijn we via allerlei kleine eilandjes over mooie bruggen verder gereisd. We zijn onderweg gestopt voor koffie, lunch en een tempel. Later zijn we in een authentiek vissersdorp gestopt en daar hebben we nog wat rondgewandeld. Om 5 uur waren we in Kurashiki. Hier blijven we 3 nachten.

Groetjes Tonny

• 17 Oktober 2016 - 16:28

Petrie:

Dat samuraidorp lijkt me ook wel erg gaaf om te zien. Je komt echt niks te kort aan bezienswaardigheden he. Wel fijn dat je nu even in hetzelfde hotel blijft. Even geen reisdagen. Geniet meid van al het moois wat je ziet.
    Omdat de tegenslagen nog niet genoeg waren mocht ik ook nog even de griep krijgen. Heel het weekend en vandaag in bed doorgebracht. Hopelijk vertrekt die ongevraagde gast weer snel. Xxx

• 17 Oktober 2016 - 21:08

Rene Van Mier:

Hai Tonny

Dit lijkt een kabbelende dag,,,lekker op het gemakje,,,lekker hoor.
    En zoals je zegt,,,de team!! Je bent niet in Best hè. ;-)

Groet René