Van Fukuoka naar Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Van Fukuoka naar Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Van Fukuoka naar Nagasaki

Blijf op de hoogte en volg Tonny

10 Oktober 2016 | Japan, Nagasaki

Hallo allemaal,

We hadden vandaag een relaxte reisdag naar Nagasaki.
We zijn onderweg eerst gestopt aan het strand, daar hebben we een stuk gewandeld over het strand en door een vissersdorp. Het weer was heerlijk: strak blauwe lucht, zon en een windje. Daarna zijn we gestopt in een aardewerkdorpje, waar het aardewerk erg mooi is, maar ook erg aan de prijs. Het dorpje was wel leuk, we zijn erdoor gewandeld en toen weer verder gereisd.
De volgende stop was een supermarkt, omdat we geen lunchadres konden vinden. Daar hebben we ieder voor zich sandwiches en wat te drinken gekocht en opgegeten in de bus.
We reden weer verder tot we het station (of Rijksmuseum) van Amsterdam zagen. Dit bleek het themapark Huis ten Boch te zijn, een themapark waar enkele bezienswaardigheden van Nederland zijn nagebouwd, met daarbij een Efteling/pretparkmuziekje waar je tureluurs van werd. We hebben alleen aan de buitenkant gekeken en foto's gemaakt, dat was wel genoeg. Het kost ongeveer 60 euro om dit stukje Nederland te bekijken!! Ik ben er wel even naar de wc geweest en hier zat naast die verwarmde wc-bril ook nog een muziekje in de wc. Ik had een watervalgeluid, maar je kon ook kiezen.....
We reden een stukje verder door een prachtig landschap en stopten om een brug over te lopen en een vismarkt te bekijken. Daar werd helaas (zoals bijna op elke vismarkt en bij restaurants) walvisvlees verkocht.

Onze laatste stop was ons hotel in Nagasaki. We hebbende spullen op de kamer gezet en aan de haven gaan eten. Ik had paling met rijst en een biertje erbij. Lekker!!

We zijn 2 volle dagen in Nagasaki, daarna zouden we naar de vulkaan Aso gaan, maar we hebben gehoord dat de omgeving een aslaag van 3 cm per dag heeft en dat de vulkaan vuur spuugt. We weten dus nog niet of we daarheen kunnen, we laten ons ver(r)assen....

Groetjes van Tonny

• 10 Oktober 2016 - 16:38

Cathy:

Smaakvolle foto met die molen en tulpen. (en engeltjes - kerstkaart?)

• 10 Oktober 2016 - 19:36

Petrie:

Sta je daar in Japan op een toeristische Nederlandse foto. Haha. Geweldig zeg!!
    Walvis op de kaart en de markt is minder ja. Geniet verder...
    Hier gaat het goed. Zaterdag dagje Rotterdam gedaan en zondag Amsterdam. Ook Venetië is geboekt maar daar hoor je alles over als je thuis bent.

• 10 Oktober 2016 - 23:01

Hanneke:

Hoi Tonny,

Weer erg leuk om je via deze site volgen. Wat een mooie reis maak je weer.

Groetjes uit Sint Hubert

• 11 Oktober 2016 - 08:03

Pieter En Anny:

Hoi Tonny
    Geweldige foto's inderdaad net Nederland
    Heb je een gezellige groep.
    En hoe gaat het met je gezondheid kun je alles mee doen
    Geniet lekker en stuur ons nog maar mooie reisverslagen en foto's , dan genieten wij ook mee .

• 11 Oktober 2016 - 18:05

Trudy:

Geweldige foto met die molen. In Japan en toch een stukje Nederland.

• 12 Oktober 2016 - 20:11

Antoinette:

Mooie foto's en reisverslag. En grappig om daar een stukje van Nederland te zien.
    Groetjes uit Brouwhuis