Nog meer beestjes - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Nog meer beestjes - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Nog meer beestjes

Blijf op de hoogte en volg Tonny

28 Oktober 2015 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal,

Vanochtend zijn we via een prachtige weg langs een stuwmeer naar Monteverde gereden. Daar waren we rond het middaguur. Het is hier wel iets frisser en nevelig.
We hebben geluncht en zijn toen naar het nevelwoud gegaan, daar zijn we in 2 groepjes met ieder een gids het woud ingelopen. Het was nat en mistig.... We zagen grote rode mieren, ook in mijn broek en dat was niet zo fijn. Verder mooie vlinders, apen, allerlei vogels, kolibries, een groene gifslang, een zwart met oranje tarantula, een soort grote marmot etc. Het was weer een heel leuke wandeling. Nu zitten we bij ons huisje aan de wijn ( gekocht in een supermarkt ) en straks gaan we weer eten in het dorp.
We eten hier trouwens veel bonen en kool, word je zo lekker luchtig van.

Morgen hebben we een actief programma maar daar vertel ik de volgende keer weer over.

Groetjes van
Tonny

• 28 Oktober 2015 - 13:46

Rianne:

Hoi hoi,
    Super dat je internet zo goed werkt ! Kunnen wij fijn mee-beleven wat jij in den verre doet :-)
    Tja nat en mistig, na de China foto's weer gezien te hebben is dat wel even slikken... zagen jullie nog wel wat of was het weer dwalen? In ieder geval had je het privilege de rode mieren van zeer dichtbij te mogen zien ... Verder klinkt het allemaal erg mooi en zijn wij benieuwd naar de groep (ik snap dat je daar nu nog niet over gaat vertellen) . Wel fijn dat iedereen lekker luchtig wordt, kun je gewoon rustig uitluchten hahaha
    Nou mijn late lunchpauze zit er op en zo te zien start jou dag bijna, ik ga weer aan het werk en jij veel genieten he!!!
    Ik zie uit naar je volgende bericht,
    Liefs Rianne

• 28 Oktober 2015 - 14:47

Trudy:

Hoi Tonny,

Al weer een hoop gezien lees ik. Nat en mistig nu is het natuurlijk ook duidelijk waarom het nevelwoud heet. Je zult wel vreselijke jeuk hebben gehad van die rode mieren. Het klinkt allemaal weer prachtig en het geeft weer veel leesplezier. Het scheelt Tonny de hele groep eet bonen en kool, lucht zo lekker op. Ha ha.
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven tijdens het actieve programma.
    Groet Trudy

• 28 Oktober 2015 - 16:52

F. En T. Van Stiphout:

Tonny,
    Bedankt voor de Felicitatie en de mooie bloemen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt, we hebben de foto's bekeken,
    erg mooi.
    groeten pap en mam.

• 28 Oktober 2015 - 19:29

Eus En Ger:

Hoi Tonny,

Het klinkt allemaal spannend en mooi. Jammer uiteraard dat het programma een beetje negatief wordt beinvloed door het weer, maar zo te lezen valt er nog genoeg te zien. Ik heb ook een ervaring met rode mieren in mijn broek en ik denk dat die kool en bonen er een goed middel tegen zijn. Een beetje blazen en luchten en ze verlaten je via je broekspijpen. Als je geluk hebt zijn ze tegen die tijd groen ;-). De eerste foto's beloven weer een prachtige reportage. Vergeet niet om ook zonder camera te kijken. De belangrijkste indruk blijft achter in je hoofd. Heel veel plezier nog en tot het volgende verslag. Eus, Ger en de kids

• 28 Oktober 2015 - 20:32

Ineke:

Ha die Tonny,
    Leuk hoor al die boottochtjes en wandelingen. Jullie zien wel veel zo en al die dieren prachtig.
    Je zult wel veel foto's maken denk ik. Ben benieuwd. Nevelwoud was zekere wel een ervaring.Lekker hoge luchtvochtigheid denk ik zo. Dat is zweten. Geniet van het het moois dat je nog gaat zien.
    Groetjes Ineke