Met de trein - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu Met de trein - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

Met de trein

Blijf op de hoogte en volg Tonny

15 November 2014 | Myanmar, Rangoon

Hallo allemaal,

Ik zit nu in Hsipaw. Gisteren zijn we vertrokken vanuit Pyin Oo Lwin. We hebben daar een zieke en zijn vrouw achter moeten laten, die we morgen weer oppikken.
We zijn met de trein naar Hsipaw gegaan. Het was een echte boemeltrein, we hadden gereserveerde plaatsen, maar stel je er niets van voor. De trein is net als in India; vies, alles kapot en alle ramen open. De trein gaat ook langzaam en stopte op elk stationnetje, soms 3 minuten, soms langer. Dus uit de trein stappen durfde bijna niemand. We zijn over een van de hoogste spoorbruggen van de wereld gegaan, de Gokteik brug. Even ervoor stopte de trein zodat we foto's konden maken.
Als de trein reed, werden we van links naar rechte en van boven naar onder geschud, dus rustig een boekje lezen was geen optie. Na 7 uur boemelen waren we in Hsipaw, een gezellig stadje.
Vandaag ben ik met nog iemand een boottochten gaan maken op de Irriwaddy rivier. We zijn gestopt om naar een klooster op de heuvel te lopen en om een typisch dorp te bezoeken. Vanmiddag zijn we met 3-en gaan fietsen naar een klooster en enkele stupa's aan de rand van het stadje.
De komende 2 dagen zijn reisdagen. Morgen de hele dag in de bus, via Pyin Oo Lwin naar Mandalay. Overmorgen de hele dag op de boot naar Bagan.

Morgen dus geen internet en voor Bagan is het weer afwachten.

Groetjes en tot de volgende WiFi

Tonny

• 15 November 2014 - 19:39

Petrie:

Hoi Tonny,

Dat was even wat gezellig leesvoer van je. Een paar dagen geen computer aan gehad.
    Ik hoop dat je flink wat potten van die anti rimpel hebt ingeslagen want die is nu al gewild hier las ik, haha
    Is het wel een gezellige groep in zijn geheel? Lees nu meer dat je in een klein groepje dingen onderneemt. Maakt natuurlijk ook niet uit zolang je ziet wat je graag wil zien.
    Hier gaat het goed verder. Bowie heeft geen ei meer gelegd. De verbouwing van Rian verloopt goed. Kim is de toerist in Volendam aan het uithangen dus bij oma is het stil en rustig in huis tot maandag.
    Denk dat de boottocht wel gaaf zal zijn maar dat lees ik wel weer in je volgend bericht.

xxx

• 16 November 2014 - 08:41

Diny:

Tonny wat ben je sportief! Fietsen, veel wandelen etc. Maar je komt tot "rust" 7 uur een een boemeltrein!!??
    Al met al weer het nodige gezien en meegemaakt. Blijf genieten en verhalen schrijven, je wordt hier helemaal gevolgd! Tot de volgende keer. Met vr. gr. en knuffel, Diny

• 17 November 2014 - 08:36

Kees:

Hoi Tonny,

Vliegtuig, boot, trein, fiets, bus, vliegtuig, wandelen...Je hebt echt alle vervoelrsmiddelen gebruikt deze reis. Het is in ieder geval genieten volgens mij.
    Heel veel pezier nog!!!
    Groeten uit een regenachtig Den Haag.
    Kees

• 17 November 2014 - 21:18

Rianne En Peter:

Hoi hoi,

Wat een leuke berichten steeds, je maakt weer van alles mee. Vond je de brug niet doodeng? Leuk om met kleine groepjes wat te doen, is vaak fijne dan grote groepen he? Jammer om een stel achter te moeten laten, is toch raar zo met een kleinere groep.... en uh hebben jullie de Irriwaddy dolfijn gezien? of geen geluk en zaten ze onder water/ nou ik ben benieuwd.
    Geniet er nog van en tot je volgende bericht,

liefs Peter en Rianne xxx

• 17 November 2014 - 21:48

Annemiek:

Hoi Tonny,
    Ik liep een beetje achter maar de tijd gaat helaas snel!! Blijf vooral heel erg genieten van je actieve inspirerende reis. Lijkt me heerlijk om ook weer andere culturen te ontmoeten maar mijn tijd gaat weer komen hoor. Volgens mij ben je weer uit getreind als je dit leest. In Nederland is de Sint aangekomen dus wij gaan naar de pepernoten en chocolademelk.
    Kijk uit naar je volgende WIFI avontuur :--))))
    XAnnemiek