National park en grote stad - Reisverslag uit Mysore, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu National park en grote stad - Reisverslag uit Mysore, India van Tonny Stiphout - WaarBenJij.nu

National park en grote stad

Blijf op de hoogte en volg Tonny

22 November 2017 | India, Mysore

Namaste,

Een berichtje uit de grote en drukke stad Mysore.

Sinds het vorige verslag zijn we van Cochin naar Wyanad National park gereisd. Dit ligt hoog, dus het was een hele happening om met de bus bij het hotel te komen. Het hotel bestond uit verschillend kamers in verschillende huizen, het een wat beter dan het andere, maar overal even klam. We moesten een smal weggetje naar beneden om iets te gaan eten. We aten in zo'n gezellig tl-verlicht restaurant, maar het eten was prima. Helaas moesten we na het eten in het donker hetzelfde weggetje weer omhoog.
De volgende dag zijn we met een gids op pad geweest. Eerst gingen we naar een dorpje, waar een mannetje, die vroeger jaagde met pijl en boog en deze ook maakte, zijn bogen liet zien samen met zijn 2 kleinzoontjes. Iedereen mocht het ook nog proberen, leuk hoor. Daarna zijn we naar een plek gegaan waar eucalyptus olie werd gemaakt en een Jain tempeltje. Als lunch hadden we een authentieke tali op een bananenbladeren, lekker hoor. Het zijn allerlei kleine gerechtjes met rijst en boord, wat je lekker met je handen mag eten (zoals bijna overal in India). Na de lunch hebben we met een groepje gewandeld door tribal dorpjes en daarna maakten we een jeepsafari door het wildpark. Behalve herten, apen en pauwen zagen we helaas geen olifanten, tijgers of ander vervaarlijk wild..... 'S avonds zijn we weer afgedaald naar het dorp om te eten en weer terug.
Gisteren zijn we naar mysore gereden, het eerste stuk ging door het wildpark (!!) en we zagen nog meer herten, apen, een wild zwijn, maar weer geen tijger of olifant. Rond het middaguur waren we in de stad.
Wij zijn met 2-en op pad gegaan, naar een traditionele markt, een plek waar wierook gemaakt werd en toen naar een grote markt. Errug druk! Maar zeker ook heel leuk. We zijn ook nog door de paleistuin gelopen en hebben daar een olifant geaaid (onder begeleiding hoor) Gisterenavond zijn we naar de film gegaan, die we niet helemaal afgekeken hebben, hij was wel leuk, maar in het Hindi.... Hopelijk kan ik dez enig eens zien met ondertiteling. Daarna hebben we gegeten in een foodcourt van een shoppingmall.
Vanmorgen zijn we naar de tempel in Somnathpur gegaan, een erg mooie bewerkte tempel, daarna ook nog even door het kleurrijke dorpje ernaast gelopen. Vanmiddag zij wij weer met 2-en er op uit gegaan naar Chamundi Hill. We hebben de pelgrimsroute gelopen en dat waren 700 treden (in deze hitte) naar boven en toen weer naar beneden. Na 700 treden zagen we de 5 meter hoge nandi stier (rijdier van Shiva) Erg leuk en mooi, er zaten ook apen, maar daar hadden we gelukkig geen last van.

Morgen bezoeken we 2 tempels op de weg naar hassan en daarna gaan we verder naar hampi.

Groetjes en tot de volgend keer!
Tonny

P.s. De WiFi is hier overal niet zo best, dus wanneer het volgende verslag komt.....

• 22 November 2017 - 18:23

Anny:

Jammer dat jullie geen tijgers en olifanten hebben gezien maar wel een olifant geaaid
    Veel plezierig hampi is erg leuk
    Geniet ervan

• 22 November 2017 - 18:48

Frank En Hanneke:

Het klinkt allemaal als een mooie, avontuurlijke vakantie. Leuke foto’s, zodat we het ook een beetje kunnen meemaken. Veel plezier nog voor jullie allebei!

• 22 November 2017 - 19:19

Rianne:

Hoi meiden,
    Het is wel het feest der herkenning hoor!
    Fijn dat het weer een mooie reis is.. en ja jammer van de tijgers en olifanten...maar. .... er is altijd nog blijdorp

• 22 November 2017 - 21:58

Els:

Mooie foto's en een pakkend verslag. Dapper om die 700 treden op te klimmen, dat heb ik dus niet gedaan.... Wij waren - heel toevallig - bij hetzelfde adres waar wierook gemaakt werd. Of misschien hebben ze nog maar één winkeltje?
    Veel plezier in Hampi.

• 22 November 2017 - 22:27

Petrie:

Ondanks de slechte/mindere WiFi toch weer een gezellig verslag kunnen maken en de foto’s toe kunnen voegen.
    Die 700 treden omhoog doe ik je niet na hoor. Klasse hoor meid. Op naar het volgende deel. Xxx

• 23 November 2017 - 11:51

Kees:

Wat een mooie afwisselende reis. Leuk om je weer te volgen en de foto's te bekijken. Heel veel plezier met het vervolg!!

• 23 November 2017 - 15:58

Anke:

Heerlijk! In India naar de film gaan, dat vond ik al een hele belevenis. Goede reis verder!